top of page

ПО МОРЯХ ТА ФІОРДАХ

Маршрут подорожі: Київ -Warsawa- Gdansk- Copenhagen- Aarhus-Hansholm- Bergen- Vangsnes- Stryn- Molde- Hustadvika- Oslo-Stokholm- Karlshamn- Klaipeda- Palanga- Druskininkay- Киев.
Загальна довжина маршруту: 5 885 км.
Початок: 12.07.2003.
Закінчення: 05.08.2003. (Примітка: термін перебування в Паланзі – 3 дні, в Друскінінкаї – 7 днів).

Збираючись в подорож і прокладаючи маршрут, ми користувалися картою Скандинавії (у 1 см – 8,5 км) і свідомо не ставили перед собі за мету проїхати і подивитися ВСІ існуючі визначні пам'ятки і tourist attractions. Зумовлено це було, перш за все, нашим бажанням не рухатися відомими і «затоптаними» стежками, а з іншого боку, враховуючи мінливість норвезької погоди, можна було в найцікавішому місці потрапити або під дощ, або в туман. Крім того, хотілося просто спокійно поїздити по фіордах і горах, щоб відчути настрій країни.
    Оскільки дітей з нами не було, то і всі переїзди і зупинки планувалися нами виходячи тільки з нашого смаку і бажання. Одяг і погода. Звичайно, перше повністю залежить від другого, але нам, напевно, пощастило: за весь час подорожі дощ був тільки двічі в Норвегії, та й то під час переїзду, тобто ми його пережили в машині. В цілому, погода була дуже тепла і сонячна, тому валіза теплих речей, які ми брали з собою («на північ же їдемо!!!») просто проїздила з нами, не відкриваючись. В основному, в Норвегії і Швеції носилися шорти-брюки-футболки-майки і в рюкзаці з собою (суто психологічно чекаєш якоїсь каверзи від північної погоди) легку кофтину-курточку. Тільки в Hustadvika увечері і рано вранці надягали куртки (хоч і сонячно, але море, вітер). Проте, якби весь цей час йшли дощі, то стали б в нагоді і светри, і черевики, і кросівки.

Польща

Київ -Warsawa- Gdansk.

Дорога від Києва до Варшави нічого особливого не представляє, кордон пройшли швидко і без ускладнень. У Варшаві були о 15:30. Відстань – 744 км.

З Варшави виїхали вранці. По дорозі до Гданська  заїхали в Мальборк – величезний замок, що був у 12-14 в.в. столицею ордена хрестоносців. Недалеко від  Мальборка  розташований Грюнвальд,  де якраз в ці дні відзначалася річниця грюнвальдської битви зі всіма лицарями, турнірами і глядачами.

001 Malbork0001.JPG
005 Malbork.jpg
004 Malbork.jpg
002 Malbork.jpg

Замок в Мальборку вражає. Він, безумовно, вартує того, щоб зробити гак у 50 км і дві-три години побродити по ньому, оглянувши його з усіх боків і всередині і зовні.
    У Гданську ми були близько третьої дня (у самому місті цього разу не зупинялися, оскільки побували у ньому напередодні восени). Але якщо хто не бував в Гданську, то дуже радимо зупинитись тут хоч на пару днів, оскільки це дійсно одне з найкрасивіших міст Польщі. Крім того, всього в 10 хвилинах їзди на електричці знаходиться Сопот – це для зовсім немолодих, які ще пам'ятають! – а для решти – це дуже миле курортное містечко на березі моря. Заправившись перед від'їздом з Польщі, о 17:00 відплили поромом до Копенгагена. Квитки на пором ми замовляли через Інтернет, вартість проїзду на двох в туристичній каюті плюс автомашина – близько 110 дол. Поромну лінію обслуговує міжнародна компанія DFDSseaways . Така низька ціна обумовлена наявністю промо-акції.  Пором великий і вельми комфортабельний, пасажирів не надто багато, тому посидіти і розважитися,  та і просто погрітися на сонечку, місць достатньо.

Данія

Данія.

До Копенгагена прибули о 10:30. Що найбільш вражає – це прохід протокою Ерезунд до міста. Просто по «осьовій» у воді стоїть ряд величезних вітроелектрогенераторів, створюючи своєрідну «вулицю», якою пливуть кораблі.

Фантастично виглядає і величезний міст через протоку, що сполучає Мальмо (Швеція) з Копенгагеном, причому  у середині протоки, на маленькому острівці, міст обривається, переходячи в підводний тунель.

І, нарешті, сліпуче красива панорама Копенгагена, що відкривається при входженні в порт.

012 Kopenhagen.jpg
013 Kopenhagen.jpg
008 Erezund.jpg
011 Erezund.jpg
006 Erezund.jpg

Поселилися в готелі і відразу - в місто. Готель практично в центрі, недалеко від Тіволі і вокзалу. Сказати, що місто нам дуже сподобалося не можна. Можливо, це справа смаку, але в Європі є столиці набагато красивіші. Проте побродити його вулицями і прокотитися по нечисленних каналах досить приємно. Дратує тільки «знаменита» сучасна данська архітектура. Її еталон – це величезний куб (паралелепіпед або інший простий багатогранник) з чорного скла і з повною відсутністю фантазії. Може, в чистому полі воно було б і непогано, але коли така споруда прибудовується, наприклад, до чудової будівлі королівської бібліотеки, побудованої в псевдоготичному стилі, то це не тільки не радує, а просто гнітить.

Знаменита Русалочка, з одного боку, непогано поставлена в морі біля ландшафтного парку, але з іншого боку, фоном їй служать промислові й портові споруди, що зовсім не настроює на «андерсонівський» лад.

018 Kopenhagen.jpg
017 Kopenhagen.jpg

Відвідини Крістіанії ніяких приємних вражень не залишили, так собі – бомжарня з вільним і рясним продажем всіляких легких наркотиків.

Щодо про національної кухні.  Ми – любителі різних національних страв. І тому, буваючи в нових місцях, обов'язково прагнемо спробувати саме національні страви, щоб відчути країну ще й «на смак». На жаль, із Скандинавією цього майже не вдалося. У Копенгагені ми намагалися замовити знаменитий данський «смьо-о-о-обр-о-о», але чомусь в ресторанах його не було. Лише на другий день ми зрозуміли, що «смьо-о-о-обр-о-о» данці їдять тільки до 5 вечора, після цього він зникає з меню – зверніть на це увагу! А ми приходили в ресторан, природно, набагато пізніше. Отже, в останній день ми примусили себе зайти в ресторан в обід і таким чином нам вдалося спробувати «смьо-о-о-обр-о-о». Виявилося дуже смачно. Такий собі бутерброд з чорного солодкого хліба з солодким маринованим оселедцем. Це основа будь-якого «смьо-о-о-ореб-о-ода», а вже доповнення бувають найрізноманітніші. Подається це все на великій тарілці, і їдять такий бутерброд або виделкою-ножем, або рукам – це вже як кому заманеться. В решті ж, вибір в ресторанах Данії можна охарактеризувати як «велика тарілка з їжею», тобто практично всі страви – це велика кількість овочів або зелені з чим-небудь (морепродукти, риба, м'ясо). Щоправда, в теплі літні вечори  посидіти у відкритому ресторанчику де-небудь на березі каналу зовсім не погано. Ціни, в порівнянні з Норвегією, на все невеликі.

Провівши майже два дні в Копенгагені, ми виїхали з нього вранці 16 липня і насамперед відправилися в Ельсінор (Helsignor), місто в 30 км від столиці, в якому розташований замок Кронборг, де за В. Шекспіром  відбувалася дія «Гамлета». І хоча Гамлет, принц данський - реальний історичний персонаж, насправді жив зовсім в іншому замку,  замок Кронборг від цього зовсім не програє.

Принаймні, віриться, що трагедія Шекспіра дійсно могла відбуватися в цьому прекрасному і зловісному місці, який стоїть на мису, що глибоко вдається у води протоки. За якихось 3-5 км чудово видно узбережжя Швеції. Від Ельсінора туди регулярно ходять невеликі поромчики.

023 Helsingor.jpg
021 Helsingor.jpg
022 Helsingor.jpg
024 Helsingor.jpg

Далі наш шлях лежав через весь острів Зеландія,а потім острови Фюн і Ютландію до міста Орхус. Між островами Зеландія і Фюн побудований дуже високий міст, практично такий, як між Мальмо і Копенгагеном, тільки трохи коротший. Проїзд через міст платний, але дуже красиво і воно того вартує.

Вся дорога від Копенгагена до Орхуса склала 336 км, в дорозі (включаючи Ельсінор) були менше 4 годин.

Заночували в Орхусі. У місті знаходиться найкращий данський університет, а про саме місто говорять, що це «найменше велике місто» Європи. Якщо відверто, то це чудове маленьке містечко з прекрасними, доброзичливими мешканцями. В день нашого приїзду, 17 липня почався Орхуський джаз-фестиваль, по всьому місту стояли естради і грали диксиленди, біг-бенди, комбо і т.д. Атмосфера легка, ритмічна, весела і абсолютно розслаблена. Засинали і прокидалися в готелі під крики чайок.

Наступного дня ми виїхали з Орхуса і через всю північно-західну частину Ютландії вздовж моря попрямували в порт Хансхольм (Hansholm), звідки відправлявся пором до Норвегії (Берген). Дорога абсолютно звичайна, і хоч проходить узбережжям Північного моря, але на нього, на жаль, не виходить (море весь час закривають невисокі піщані дюни).  291 км проїхали за 8 годин, оскільки кілька разів зупинялися, щоб побродити по морю (для купання вода холодна), посидіти на дюнах.

Хансхольм - маленьке місто-порт з поромним терміналом на півночі Данії. Місто, окрім порту, складається з одного готелю ****, невеликого, окремо стоячого на високому березі моря ресторанчика, торговельного центру (чотири будови на перехресті доріг) і  маяка. До відходу порому мали кілька годин, які з великою приємністю провели у містечку.

Пором з Хансхольма до Бергена вийшов із запізненням на 2 години, тобто замість 23:55 - о 2:00. До речі про пороми, квитки на решту поромів ми купували в Києві, через нашу постійну тур.фірму.

029 Hansholsm.jpg
Норвегія

Попри те, що пором відправився з Данії із запізненням, до Бергена він прибув строго за розкладом о 15:00. Починаючи з 8:00 пором постійно йшов поблизу від берега, повз шхери і фіорди, а за 3 години до Бергена - вже просто по фіордах. Краса навкруги - неймовірна, йти з солярію просто не хотілося! Вдалині видніються кілька рядів гір, на найвищих з яких лежить льодовик, між іншим - найбільший в Європі. Погода сьогодні сонячна, видимість дивовижна, повітря прохолодне і дуже чисте. Різноманітності остовів, острівців і острівочків просто нема меж. Загалом, як ми і розраховували, сама поїздка вже схожа на досить дорогу екскурсію.

031 Norway.jpg
033 Norway.jpg
032 Norway.jpg
034 Norway.jpg

З Бергена виїжджаємо до місця першої ночівлі в Норвегії – Вангенессу. Відстань в194 км проїхали за 4 години. Тут треба декілька слів сказати про норвезькі дороги. Покриття скрізь хороше, величезна кількість тунелів завдовжки від 50 м до 9 км, причому практично всі дуже погано освітлені (особливо коли в’їжджаєш у них після яскравого сонця). Ліміт швидкості на швидкісних автодорогах – 90 км/год, а на звичайних – від 40 до 70-80 м/година. У містах – 50 км/год. Штраф за перевищення ліміту – 1200 дол. Тому ми і не перевищували ліміт більш ніж на 10 км/год, що й відбилося на середній швидкості руху.

По дорозі заїжджаємо в долину Stalheimskleiven. Мальовничою дорогою піднімаємось до оглядового майданчика й однойменного готелю. Підйом на 950 м, 18%, 13 закритих віражів на 160-180 градусів. По обидві сторони дороги шумлять величезні водоспади, одним словом - суцільна казка. Панорама з майданчика на долину фантастична!

036 Norway.jpg
035 Norway.jpg
039 Norway0013.JPG
038 Norway.jpg

Перша ночівля в Норвегії - в кемпінгу Solvang, прямо на березі найбільшого в Норвегії, а значить і в світі, Sognefjord.

Трохи про кемпінги. Всі кемпінги і готелі не в столицях ми шукали і замовляли самі, через Інтернет. У всіх кемпінгах і мотелях ми замовляли будиночки (hytter норвезькою, або cabin англійською) або номери зі всіма зручностями, що, звичайно, позначалося на ціні.
    Саме з цієї поїздки бере початок наша любов до B&B, маленьких сімейних готелів. Раніше за кордоном ніколи не зупинялися в кемпінгах, тому було цікаво подивитися що це таке. Як тепер вже можемо сказати, порівнюючи кемпінги в інших країнах, норвезькі практично не відрізняються від інших. Отже, тим кому цікаво, розповідаємо. У норвезьких кемпінгах є кілька варіантів житла: будиночки, які можуть бути або зі всіма зручностями, або без; місця для стоянки кемперів і караванів (такі собі дерев'яні помости, на яких розташовуються виносні веранди кемперів і караванів) і просто місця для наметів (тобто просто ділянка землі з травою). У кожному кемпінгу є приміщення з загальними душовими, туалетами, пральними машинами і кухнею, якими можна користуватися за окрему платню. У двох кемпінгах ми знімали будиночки із зручностями. Це дві кімнати (вітальня з кухнею, зі всім необхідним посудом, і спальня з 4-ма ліжками – менше, найімовірніше, не буває). Проте, постільна білизна не входить у вартість і її треба оплачувати окремо (або мати з собою свою, що, звичайно, дешевше). У третьому, в Hustadvika Gjestergard, ми знімали номер в мотелі, який нічим не відрізнявся від звичайного номера дуже і дуже пристойного готелю.
    Не у всіх кемпінгах бувають кафе-їдальні-ресторани. Отже, треба бути готовим до того, що приїхавши увечері в кемпінг (а ми якраз так і планували наш маршрут, що в кемпінгах тільки ночували, а вдень насолоджувались красою природи Норвегії) ви можете не знайти де і чим повечеряти (адже кемпінги розташовуються переважно далеко від сіл і міст). Висновок: або відразу, при замовленні кемпінгу, уточнювати чи є кафе при кемпінгу чи поблизу, або вечеряти десь по дорозі в кафе, або запасатися продуктами по дорозі.

040 Norway.jpg
041 Norway.jpg

Приїхали ми в Solvangcamp після 19 години, поки розмістилися та повечеряли, було вже більше 9 вечора, але оскільки сонце і не думало заходити то пішли гуляти вздовж фіорду і милуватися довгим заходом. Схопились десь о 23:30! Це були навіть не білі ночі, це був звичайний вечір. Насилу відірвалися від природи, заходу, водоспадів, падаючих у фіорд, і пішли спати.
     Наступного дня, об 11:30 виїхали по маршруту Вангснесс-Стрин. Спочатку перепливли Согнефіорд на поромчику (пороми через фіорд ходять досить часто, десь кожні 45 хвилин, але ми все ж таки при підготовці маршруту знайшли на сайті www.visitnorway.com розклад поромів через ті фіорди, що ми планували перетинати, і роздрукували їх, щоб найкраще спланувати свій час). Їхали зовсім не найкоротшою дорогою, навмисно «крутилися» вздовж фіордів і підіймалися в гори до снігів і льодовиків.

042 Norway.jpg

В одному місці не могли утриматися і, зупинившись, вирішили викупатись і попірнати у фіорді (місця для купання позначені спеціальними табличками).

Враження неймовірні! Видимість під водою - не менше 30-40 метрів, риб різних – не порахувати, водорості, медузи, морські їжаки! Одне слово, Північне море і вражає і дивує. У тому числі й температурою – градусів 12-13 не вище. Отже, плавали і пірнали недовго. Але з превеликим задоволенням.

048 Norway.jpg
049 Norway.jpg
050 Norway.jpg

Дві дороги (№№57 і 60) з тих, по яких ми цього дня їздили, особливо запали в душу через свою ширину. Точніше через її відсутність. Оскільки, незважаючи на наявність «кишень» для роз'їзду зустрічного транспорту, на деяких ділянках доводилося навіть складати дзеркала заднього вигляду. Але в цілому місцеві краєвиди окупили все з лишком!

044 Norway.jpg

У кемпінг StrynVatNet****  приїхали о 18:35, проїхавши за день рівно 333 км. Кемпінг розташований на березі озера Stryn, на схилі гори, з вершини якої, практично через кемпінг, в озеро стікає річка, утворюючи кілька красивих водоспадів. Інші водоспади видно на протилежному березі неширокого, але дуже холодного озера.

057 Norway.jpg
058 Norway.jpg
054 Norway.jpg

Кемпінг, серед тих що ми бачили навколо озера, найкращий і за розташуванням, і за комфортом, хоч і далеко не найдешевший. Будиночки великі й комфортабельні, господар привітний, але не любить кредиток і віддає перевагу cash. У кемпінгу є й ігрові містечка для дітей, і кінно-пішохідні екскурсії на найближчі вершини. Ми цього всього не спробували, оскільки вранці наступного дня виїхали на північ, у напрямку до Мольде.

056 Norway.jpg
046 Norway.jpg
055 Norway.jpg
055_1 Норвегія.jpg

Наступний день - наступні красоти, як сухопутні, так і морські. Вузькими дорогами вздовж фіордів, поромами через фіорди. Блакитні гори, блакитне море, прозоре повітря аж дзвенить від чистоти...

047_1  Molde0017.JPG
065 fiords0009.JPG
061 Norway.jpg

За 3 години 20 хв.,  297 км і два невеликі переїзди на поромах через фіорди, ми приїхали в Hustadvika Gjestergard. Це, швидше, не кемпінг, а кемпінгово-мотельний комплекс з відмінним рестораном і човнами для морської риболовлі на будь-який смак і розмір, а навкруги - прекрасні, абсолютно безлюдні околиці, тільки море, шхери, скелі і чисте повітря. Просто диво якесь! Номери комфортабельні, з балконами і видом на море (тут ми брали не будиночок, а номер в мотелі). Час, який ми там провели – незабутній. Саме це місце нам запало в душу найбільше зі всієї нашої поїздки.

069 Hustadvika.jpg
081 Hustadvika.jpg
080 Hustadvika.jpg
075 Hustadvika.jpg
071 Hustadvika.jpg

Хоч би як нам не подобалося в Hustadvika Gjestergard, наступного дня ми мали виїжджати в Осло. Проте, як з'ясувалося (проїхавши 528 км за 8 годин 20 хвилин) в Осло можна було б і не поспішати. Місто маленьке, схоже на село, з непоказним королівським палацом, такою ж фортецею і скульптурами в стилі соц-арт. Якщо кому не набрид Радянський Союз, можна їх оглядати навіть в спеціальному парку. Ми ж «справилися» з оглядом міста за 4 години. Решту часу провели у пошуках (безуспішних!) ресторану з норвезькою кухнею (ресторанів на Акке-брюгге дуже багато, по суті, це просто суцільна вулиця ресторанів, але норвезькою кухнею там, на жаль, і не пахне) або ж просиділи в порту - це, як нам здалося, найкрасивіше місце в місті.

Щодо національної норвезької кухні. У Норвегії з кухнею було куди гірше ніж в Данії. В Осло, на Акке-брюгге, як ми вже писали, знаходиться безліч ресторанчиків (штук 20-25 вздовж набережної). Але, пройшовши і вивчивши меню у всіх цих ресторанах (ми добросовісно штук 15 обійшли), ми нічого цікавого, суто норвезького, так і не знайшли! Все та ж «велика тарілка їжі», тобто шматок риби (або шматок м'яса) із смаженою картоплею, небагато овочів. У дуже великій кількості у всіх меню – піца і спагеті. Можливо, треба було шукати норвезьку кухню в тих ресторанах, які були вказані в путівниках (ми використовували поради путівників щодо національних ресторанів у Відні, в Копенхагені і в Стокгольмі, і дійсно знаходили хороші ресторани з національною кухнею), але нам кортіло сумістити трапезу з видом на набережну, а не лізти кудись в підвал (як було написано в путівнику про національні ресторани). В результаті, в перший вечір ми все ж таки повечеряли в ресторані на Акке-Брюгге, був пристойний супчик з морепродуктами, риба з овочами. Але все одно, ніякого національного колориту ми не відчули, з таким же успіхом цей супчик і риба могли бути приготовані у Відні, в Києві або в Савоні. І при цьому все це коштує зовсім недешево! Отже, наступного дня вирішили вечеряти в індійському ресторані, оскільки саме індуси й араби складають більшість жителів Осло (а зовсім не норвежці, як це ми думали раніше; принаймні, ми так це побачили: типових скандинавських, або хоч би європейських облич в центрі Осло ми бачили дуже небагато), то і індійські ресторани там мають бути справжніми, подумали ми і не помилилися. Було дуже смачно, гостро і затишно.
    Дуже смачну рибу, зовсім-зовсім-слабосолену (за норвезьким рецептом) ми їли в Hustadvika Gjestergard. От це дійсно і національно, і дуже смачно, як, втім, і все решта в цьому ресторані. Куди дівається ця ж риба й інші морепродукти в Осло (адже теж на березі моря стоїть!) – для нас так і залишилося загадкою.

Наступного дня поїхали в музеї «Фрама», кораблів вікінгів «Кон-тікі» і «Ра». Це дійсно варто подивитися, та й краєвид звідти на центральну частину Осло відкривається непоганий. Погода чудова, сонечко пригріває і ми насолоджуємося, сидячи на балконі музею «Фрама».

Увечері знайшли на Акке-брюгге невеликий плавучий ресторанчик з пристойним вибором напоїв  і, неспішно, зі смаком дегустували їх, насолоджуючись заходом сонця.

Швеція

А вранці виїхали до Стокгольма. Відстань в 523 км подолали менш ніж за 6 годин, оскільки велика частина шляху проходить вже територією Швеції, де зі швидкісним режимом трохи легше.

Стокгольм нас приголомшив. Оце місто! Він настільки красивий, чистий, багатий і благородний, що просто не хочеться з ним розлучатися. Півтора дні, які ми провели  в столиці Швеції, ми ходили містом, їздили корабликами озером і морем, в яких розкидані всі 14 островів міста. Ще й погода не підвела.  Вирішили не ходити ні в які музеї, а просто вбирати в себе всі міські види і враження.

Про національну кухню. У Стокгольмі теж не видно надлишку національних ресторанів. До того ж, в перший вечір в Стокгольмі (ми приїхали в місто після четвертої вечора) ми відразу ж взяли екскурсію на катері, яка закінчилася о 9 вечора, а коли після екскурсії вирішили повечеряти, то з жахом побачили (і головне – почули), як після удару годинника (9 вечора) на центральній пішохідній вулиці Дроттнінгсгатан закриваються переважна більшість ресторанів!!!

Ми навіть вже були готові забігти в перший ліпший працюючий ресторан (яким виявився монгольський), проте потім, на щастя, побачили ще один, що не закрився, не те щоб зі шведською кухнею, але хоча б не з монгольською (у меню були улюблені скандинавські піци, спагеті, «шматок м'яса або риби зі шматком картоплі» і т.д.)! Отже цю обставину треба мати на увазі – дійсно, попри велику кількість людей, яка товчеться в центрі цілий день, щойно годинник б'є 9 вчора -  більшість точок харчування закриваються (відмітьте, не тільки якісь ятки-кондитерські-кафешки, але й цілком ресторанного типу) і вибір місць, де можна попоїсти різко скорочується, так само, втім, як і кількість людей. Коли ми вийшли з ресторану після вечері, то побачили, що людей в центрі практично не залишилося. Може, звичайно, вони перебазувались в якісь інші, нам невідомі, місця, але в центрі, де цілий день снують натовпи туристів і місцевих, їх не було!
    Наступного вечора ми пішли шукати ресторан, вказаний в путівнику, і залишилися цілком задоволені: і кухня національна і смачна, й інтер'єр цікавий. Звідси рекомендації для туристів: ресторанам, вказаним в путівниках, можна довіряти.

105 Stokholm.jpg

З жалем покидаємо Північну Венецію вранці 25 липня і тримаємо напрямок на південь, до Карлсхамна, невеликого міста, звідки йде пором до Клайпеди. Пором виявився ну дуже непрезентабельним, з «совковою» гульнею пасажирів-литовців в барах і дискотеках. Правда, каюти й кухня в ресторанах пристойні.

114 Baltic.jpg
112 Baltic.jpg
113 Baltic.jpg
111 Baltic.jpg
Литва

26 липня о 10:30 зїхали на литовську землю в порту Клайпеди. А за півгодини вже були в готелі в Паланзі.  Готель маленький, сімейний, всього на 4 номери, але з басейном, що, враховуючи стовпотворіння на пляжах і бридко і рясно квітуче море, було дуже доречно.
     Окрім чарівності самого готелю нас чекала ще одна приємна несподіванка: кухня в готелі українська! Причому користувався цей ресторан справді всенародною любов'ю: перші відвідувачі з'являлися в ньому вже до 9 ранку, і далі стежка до нього не заростала до 24 годин. А коли 28 липня відкрився літній фестиваль класичної музики «Нічні серенади», то після першого ж концерту Саулюс Сандецкіс, оркестр під керівництвом якого відкривав фестиваль, майже опівночі прийшов вечеряти в той же ресторан.
    До речі про музику. Ми, звичайно, знали про Орхусський джаз-фестиваль, але про «Нічні серенади» дізналися тільки в Паланзі. Концерти проходять вечорами на території ботанічного саду, на терасі «Музею бурштину». І місце, і атмосфера, і виконання просто прекрасні! Поєднання теплої літньої ночі, музики Моцарта (їй надається перевага), неймовірних рослинних ароматів і співу цвіркунів…
    А от сама Паланга дратує великою кількістю народу, повсюдним гуркотом музичної попси і смородом італо-американської кулінарної жуйки в ресторанах. Весь цей рейвах затихає тільки близько 2 ночі, щоб після 12 дня початися знову. Такий от суперечливий відпочинок.

116 Palanga.jpg

Тому за два дні ми покинули приморську Палангу і переїхали за 360 км на південь Литви в лісистий Друскінінкай. Завдяки наявності пристойної швидкісної магістралі доїхали швидко – за 3 години 40 хв. У Друскінінкаї ми не вперше, хоча до того були в ньому ще в1990. Місто змінилося мало, хіба що трохи занепало. Як це не дивно, але закрилося багато старих ресторанів, кафе і т.д. І хоча відкрилися нові, але їх зовсім небагато. Проте це компенсується відсутністю туристів і відпочивальників. Місто практично напівпорожнє. Контингент відпочивальників: близько 80% - поляки і 20% - колишні громадяни СРСР, що нині проживають в Ізраїлі. Вільних місць в готелях і санаторіях вистачає, але ми наперед вирішили знімати квартиру в певному районі. Звичайна трикімнатна квартира після ремонту у звичайному багатоквартирному будинку обходилась нам у якихось 20 доларів на день!

Увесь тиждень, що ми провели в Друскінінкаї, ми гуляли навколишніми лісами і полями, каталися на велосипедах, збирали гриби і ягоди, купалися в лісових озерах, плавали по Нямуносу. Одного дня на декілька годин з'їздили до Каунасу, в музей Чурльоніса.

117 Druskininkaj.jpg
118 Druskininkaj.jpg
119 Druskininkaj.jpg
124 Druskininkaj.jpg

Відсутність народу і спокійна атмосфера плюс чистесеньке, насичене хвойними ароматами повітря, створюють у Друскскінінкаї прекрасні умови для релаксації і відновлення сил після подорожі по Скандинавії.
    Загалом, наше перебування в Друскінінкаї було приємним і виправданим, і зворотна дорога до Києва по маршруту Друскінінкай - Гродна - Брест - Київ, не зважаючи на відстань в 870 км, пройшла майже непомітно (в дорозі були 12 годин, включаючи два кордони). Настрій зіпсував тільки невеликий шматок дороги в Білорусі (близько 52 км). На карті все було в порядку, а насправді замість асфальту нас чекала «дорога у стадії реконструкції», тобто звичайна піщано-гравійна присипка, яка не дозволяла рухатися швидше 50-55 км/год. Але навіть це не змогло зіпсувати нашого настрою і загального враження від подорожі.